روشهای آموزش بهتر

برای کسانی که علاقمند به توسعه روشهای آموزشی جدید هستند

روشهای آموزش بهتر

برای کسانی که علاقمند به توسعه روشهای آموزشی جدید هستند

ایجاد یک پایگاه داده در ویژوال بیسیک 6 در عرض چند ثانیه

 ایجاد یک پایگاه داده در ویژوال بیسیک 6 در عرض چند ثانیه

 

یکی از قابلیت های ویژوال بیسیک 6 که اکنون در مدارس ایران تدریس می شود این است که میتواند یک برنامه بانک اطلاعاتی مانند برنامه دفترچه تلفن را در عرض چند ثانیه ایجاد نماید . مساله جالب آن است که در این کار هیچ نیازی به برنامه نویسی توسط کاربر نیست و برنامه خود به خود توسط ویژوال نوشته خواهد شد و کاربر را از پیچیدگی طراحی اینگونه برنامه ها خلاص می کند . این برنامه می تواند اطلاعات را از کاربر بگیرد  و در یک پایگاه داده ذخیره کند و هرگاه که خواستیم آن را به ما نشان بدهد.

 

ایجاد برنامه دفترچه تلفن با ویژوال بیسیک 6 در 40 ثانیه :

مراحل انجام کار :

1-     وارد محیط برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 می شویم .

2-     از منوی Add-Ins    گزینه  Visual Data Manager  را انتخاب می کنیم و در پنجره باز شده از منوی  File  گزینه New  وسپس Microsoft Access  و بعد Version 7.0 MDB را انتخاب کرده و نام و محل پایگاه داده را تعیین می کنیم  و Save را انتخاب می کنیم (فایل پایگاه داده محلی است که اطلاعات در آنجا نگهداری خواهد شد ).

3-     حال در پنجره سمت چپ ؛ راست کلیک کرده گزینه New table   را انتخاب می کنیم  و نام جدول حاوی اطلاعات را در قسمت Table Name تعیین می کنیم مثلا Tel   و با انتخاب Add field در قسمت Name  نام فیلد را می نویسیم وبا زدن OK  نام فیلد بعدی را وارد می کنیم مثلا برای فیلد اول کلمه Name  برای فیلد دوم کلمه Family  و برای فیلد سوم  کلمه  Tel را می نویسیم و در پایان با انتخاب Close خارج می شویم و گزینه Build the Table   را انتخاب میکنیم تا جدول ساخته شود.

4-     حال از منوی Utility گزینه Data Form Designer را انتخاب می کنیم  و در پنجره باز شده به ترتیب نام فرم یرنامه   مثلا Tel Book  را وارد می کنیم و سپس در زیر آن با باز کردن منوی کرکره ای نام جدول را که ساخته ایم انتخاب کرده و با کلیک روی   <<   آنها را برمی گزینیم حال با کلیک روی گزینه  Build The Form   برنامه بطور اتو ماتیک کد نویسی می شود و آماده استفاده است .

5-      از برنامه Visual Data Manager خارج می شویم  ولی قبل از اجرای برنامه باید نکات زیر را رعایت کنیم    اول: چون برنامه ایجاد شده در یک فرم جدید کد نویسی شده باید فرم قبلی را با راست کلیک روی آن و گزینه Remove form1   حذف کنیم و از منوی Project  گزینه    Project Properties  را انتخاب کرده و از قسمت  Startup Object فرم جدید را برای شروع اجرای برنامه در نظر بگیریم .    دوم : باید پس از اجرای برنامه برای ورود اطلاعات جدید اول گزینه Add را در  برنامه انتخاب کنیم و پس  از ورود اطلاعات جدید گزینه Update را می زنیم تا اطلاعات در پایگاه داده ثبت شود .

 

موفق باشید (وداعی)

 

نظرات 2 + ارسال نظر
m دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1395 ساعت 04:43 ب.ظ

sara چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام ممنون از اموزشتون عالیتون.
فقط یه سوال داشتم که کجا اطلاعاتمو نشون میده؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد